keskiviikkona, toukokuuta 31, 2006

Nälkä

Tänään tajusin nälän tunteeni palanneen suhteellisen normaaliksi. En tiedä, voi olla että se on ollut sitä jo vuoden mutta kiinnitin siihen nyt vasta huomiota.

Vuosiin en tuntenut nälkää. Silmissä sumeneminen kertoi sen, että nyt pitäisi syödä. Ihan aidosti monesti unohdin syödä, ei vain ollut yhtään nälkä. Söin usein vasta sitten kun tuli heikotus. Ja silloin olin jo usein myöhässä - ruoan laittamisesta ei tullut mitään kun kesken kaiken nousi kylmä hiki ja näkö lähti.

Nykyään tunnen nälkää. Olen kyllä tuntenut sitä jo pitkään, mutta nyt siihen on voinut pikkuhiljaa alkaa luottamaan. Nälkä tulee säännöllisin väliajoin, noin neljän tunnin päästä edellisestä ateriasta. Ja kun on nälkä, silloin kuuluu syödä.

Nälkään liittyy olennaisesti vatsalaukku. Täytyy olla vatsa, joka on liian tyhjä. Ja nykyään se vatsa alkaa olla aika iso. Jaksan helposti syödä neljä kertaa isompia annoksia kuin ennen. Ja silti jää olo, että vielä voisin jotain ottaa... Ennen vatsalaukku oli yksinkertaisesti liian pieni, jotta sinne olisi mahtunut normaaleita annoksia. Nyt se huutaa niitä.

Olen lihonut mutta olen liian väsynyt tekemään asialle mitään. En tiedä pitäisikö. En todella tiedä.

1 Comments:

At 9/16/2008 12:12 ap., Blogger Lasienkeli said...

Moikka! En tiedä luetko enää blogia/ oletko käynyt täällä enää/ oletko hengissä.
Vuosia sitten luin blogiasi ja sain innoksen alkaa kirjoittamaan omaa blogiasi koska blogisi oli täydellinen.koksetti minua hieman asiallaan..
Nyt vuosia myöhemmin tulin pitkästä aikaa katsomaan oletko kirjoittanut enää, muttet ollut. Luin blogisi uudestaan ja huomaan kuinka kaikesta tuosta on tullut minulle nykypäivää. Niin surullista. Mutta itsekkin mietin esitänkö sairasta - jotta saisin huomiota ja sinä annoit siihen vastauksen.

Itse olen kirjotitanut blogia 2005 syksystä saakka, tosin vaihdellut osoitteita. Kiitos sinulle innostuksesta blogin kirjoittamiseen.

Toivottavasti voit jo hyvin jos joskus luet tämän kommentin.

 

Lähetä kommentti

<< Home